ورود اعضا
برای مثال : xyz@yahoo.com
رمز عبور شما باید شامل حروف و اعداد باشد
ثبت نام رایگان فراموشی رمز عبور

فروش سوپر جاذب کشاورزی

شماره تماس : ۰۲۱۲۴۵۲۱۲۲۵
آدرس : بزگراه رسالت نرسیده به بزرگراه باقری پلاک 75 واحد 12

ایمیل :cwc.adver@gmail.com
تعداد بازدید : ۴۲۴

فروش سوپر جاذب کشاورزی
توضیحات

 

یک ماده افزودنی خاک بوده که اب و مواد غذایی را جذب و حفظ می کنند و با خاک کشت همراه گشته و به رشد مطلوب گیاه و کاهش اتلاف اب و هزینه های ابیاری کمک می نماید اساس ساخت این پلی مر ها الی بوده و به صورت مصنوعی تولید میگردند از پلی اکریلات پتاسیم و و کوپلیمر های پلی اکریل امید ساخته شده و ویژگی منحصر به فرد ان بالا بودن ظرفیت جذب اب و حفظ ان است  این مواد پس از استفاده مستمر در خاک کشت هیچ گونه تغییری ایجاد نمی نماید و گیاهان ارگانیسم های زنده خاک یا اب سطحی را الوده نمی سازد. مطالعات توسط سازمان محیط المان و سایر کشور ها نشان داده که استفاده از این ماده هیچ گونه عوارضی برای انسان گیاه و خاک و محیط زیست ندارد این مواد تقریبا 200-500 برابر وزن خود اب جذب می کنند. در این حال پس از ابگیری دانه های خشک مواد سوپر جاذب ژل دانه دانه بوجود می اورند با استفاده از این پلیمر می توان دور ابیاری را افزایش داد. این مواد شامل سه نوع کاتیون انیون و خنـثی می باشد که در کشاورزی نوع انیونی ان با داشتن بار منفی مورد توجه می باشدسوپر جاذب های انیونی با دارا بودن قابلیت بالای ظرفیت کاتیونی قادرند علاوه بر جذب مقادیر قابل توجهی  اب کاتیون های موثر و مفید در رشد گیاه را در خود جذب کنند و ضمن جلوگیری از هدر رفتن انها در موقع لزوم انها را در اختیار گیاه قرار دهند. این مواد بی بو بی رنگ و بدون خاصیت الایندگی خاک اب و بافت گیاهی می باشند.

 

 

 

مزایای استفاده از پلی مر های سوپر جاذب در کشاورزی:

افزایش ظرفیت حفظ ای و مواد غذایی خاک برای مدت طولانی

کاهش تعداد نوبتهای ابیاری تا حد 50 درصد

مصرف یکنواخت اب برای گیاهان

رشد سریع تر و مطلوب تر ریشه با ذخیره مواد غذایی

کاهش شستشو اب و مواد غذایی موجود در خاک

کاهش هزینه های ابیاری

فراهم نمودن رطوبت پوسته خاک

بالا بردن ظرفیت تبادلی سوپر جاذب ها و تبادل کاتیونی در خاک

به حداکثر رساندن پتانسیل تولید محصول

رشد سریع تر و سالم تر گیاهان مخصوصا در مناطق بسیار گرم و خشک

مصرف بهینه کود های شیمیایی

محافظت ریشه های روی خاک در برابر خشک شدن در زمان حمل و نقل و انبار کردن نهال ها

هوا دهی بهتر در خاک

امکان کشت در مناطق بیابانی و سطوح شیب دار

افزایش فعالیت و تکثیر قارچهای مایکوریزا

ثبات و اثر طولانی سوپر جاذب

تقویت حالت تخلخل تغذیه پذیری و ثبات ساختار کشت

 

 

 

 

روش کاربرد سوپر جاذب ها:

پلیمر سوپر جاذب می تواند به روش کپه ای (درون گودالی) نواری و اختلاط کامل با خاک به کار روند.نکته مهم در هنگام کاربرد این مواد این است که باید به خوبی  با خاک مخلوط شوند و در سطح خاک استفاده نشوند علت این امر تاثیر اشعه خورشید و اشعه ماورا بنفش روی سوپر جااذب بوده که موجب شکستگی سریع ان میشود. این ترکیب هم چنین به عنوان بستر رویش گیاه و به صورت خالص و بدون خاک نیز می تواند مورد استفاده گیرد. در این شرایط بهتر است عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را به ان اضافه نمود. کاربرد ان به دو صورت خشک و ابگیری(ژل) توصیه می شود. در صورتیکه به صورت ژل در خاک مصرف شود.

نوع پودری ان دارای دوام کمتری بوده و حدود 6-12 ماه در خاک پایدار است و بیشتر بعنوان پوشش بذر و نیز برای ریشه های لخت نشا ها و جوانه هایی استفاده می شود که رطوبت برای انها بسیار بحرانی باشد. هنگام کاربرد برای درختان قسمتی از خاک پای درخت را خارج نموده و به مقدار لازم سوپر جاذب را با مقداری خاک مخلوط کرده سپس این مخلوط را در قسمت زیرین ریخته و روی ان را با خاک معمولی پر می نماییم.در گلدان بهتر است سوپر جاذب را با مقداری خاک مخلوط کرده و به صورت لایه ای در قسمت پایین گلدان مصرف کرد تا از هدر رفتن اب جلوگیری نماید.همچنین می توان سوراخ هایی تا دو سوم عمق گلدان ایجاد کرد و به مقدار لازم پلیمر خشک را درون انها ریخته ان را فشردو سپس سوراخ ها را با مقداری خاک معمولی پوشاند. تعداد سوراخها و پلیمر بستگی به اندازه گلدان دارد.

در مزارع پلیمر به دو صورت به کار می رود. در روش اول پس از پخش سطحی سوپر جاذب ان را توسط شخم تا عمق زیر ناحیه ریشه بر می گردانیم انگاه می توان مبادرت به کاشت گیاه نمود.

در روش دوم از کود پاش نواری استفاده می کنیم که طی ان سوپر جاذب توسط لوله های دستگاه در کنار ردیفهای کاشت و در عمق ریشه ها قرار می گیرد.

این مواد پس از تماس با اب بصورت یک ژل متورم درامده و اب و مواد غذایی محل را در خود نگه می دارند بررسیها نشان داده که کاربرد سوپر جاذب بسته به نوع گیاه بافت خاک و شرایط اقلیمی موجب کاهش اب مصرفی به میزان 40-50 % می شود

 

 

 

تگ



هشتگ اینستاگرام



ویکی پدیا



cowater.ir



آگهی های مشابه

بازدید روز

۶۹۸۸

بازدید دیروز

۵۳۱۷

بازدید ماه

۲۳۳۶۸

بازدید کل

۱۵۴۵۷۰۳۳

افراد آنلاین

۲۹۰

تعرفه تبلیغات

یک ستاره 250000 ریال
هر ستاره اضافه 250000 ریال
به همراه بک لینک مستقیم سایت و کلمات کلیدی مرتبط

سقف کاذب - بازسازی خانه - دیوارپوش پی وی سی


پالون هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعه‌ی راهنمای خرید امن، آسوده‌تر معامله کنید.

تمامی خدمات این سایت تبلیغاتی، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.